Vijf redenen om jouw contractbeheer te optimaliseren 

contractbeheer optimaliseren met software voor vastgoedbeheer

Administratief, juridisch en financieel beheer van vastgoedportefeuille(s) neemt vaak veel tijd in beslag. Door alle gegevens, documenten en contracten samen te brengen in één vastgoedbeheersysteem wordt veel tijd en geld bespaard en is je verhuuradministratie altijd goed georganiseerd. Wij geven je vijf redenen waarom contractbeheer optimaliseren je grote voordelen gaat opleveren. 

1) Centrale opslag: je gegevens en documenten overal bereikbaar 

Vastgoedgegevens en –documenten worden meestal op verschillende plekken bewaard. Zo hebben medewerkers vaak hun eigen administratie die niet voor iedereen toegankelijk is. Met een online beheersysteem zijn alle gegevens en documenten centraal opgeslagen, waardoor ze overal online te raadplegen zijn. 

2) Tijdwinst: je administratieve taken snel en goed geregeld 

Administratief beheer neemt over het algemeen veel tijd in beslag. Met een online beheersysteem heb je de mogelijkheid om snel en gemakkelijk overeenkomsten te maken, te factureren, te indexeren en BTW-overzichten en servicekostenafrekeningen te maken. 

3) Dashboard: realtime inzicht en overzicht in je vastgoedexploitatie 

Wanneer je onvoldoende inzicht hebt in de prestatie van je vastgoed of wanneer het je veel tijd kost om informatie in een rapportage te verwerken, kan een online vastgoedbeheer systeem uitkomst bieden. Een online beheersysteem geeft realtime inzicht in onder andere de bezettingsgraad, verhuuromzet en de totale exploitatie van je portefeuilles. Wanneer je vastgoed beheert voor derden kun je opdrachtgever inzicht geven in het dashboard van de vastgoedportefeuille die je voor hem of haar beheert in dit online systeem. 

4) Incassowinst: je debiteurenbeheer onder controle 

Indien betalingsachterstanden van je huurders ongemerkt oplopen kan een online beheersysteem de oplossing zijn. In een dergelijk systeem kun je betalingen snel en gemakkelijk verwerken en kunnen herinneringen en aanmaningen automatisch worden verstuurd. De verzonden brieven worden automatisch in een dossier opgeslagen voor als je de vordering uit handen wilt geven. 

5) Klanttevredenheid: efficiënte communicatie met je huurders 

Communicatie met huurders is vaak erg tijdrovend. In het klantportaal van een vastgoedbeheer systeem kunnen huurders overeenkomsten digitaal ondertekenen. Daarnaast kunnen zij facturen, herinneringen en gemaakte afspraken inzien. 

Optimaliseer je vastgoedbeheer met BRIXXonline 

Vastgoedbeheersoftware BRIXXonline van Metafoor Vastgoed en Software is speciaal ontwikkeld om het administratief, juridisch en financieel vastgoedbeheer te vergemakkelijken. De software is erg gebruiksvriendelijk, waardoor je als nieuwe gebruiker na een korte eenmalige cursus direct met het systeem overweg kunt. Wil je meer informatie? Maak nu een vrijblijvende demo-afspraak met één van onze adviseurs of neem telefonisch contact met ons op voor meer informatie. 

Een artikel van Jurjen van Bunningen,
+31 6 22 16 93 84 – Jurjen.van.Bunningen@brixxonline.nl

Door: Tim Kreijne
Delen:

Gerelateerde berichten